Geri

Murat Saraçoğlu: "Kültürümüzü de ihraç etmeliyiz"

Turizm Zirvesi’nde masaya yatırılan ‘Dağ’ ilçelerinin kalkınma projelerinde önceliğin bacasız sanayide olması gerektiği vurgulanırken, TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu, “Uzak Doğulu turistler bu tür korunan yerleri tercih ediyor. Biz de bu kültürümüzü ihraç etmeliyiz” dedi.

15:33:54 | 2022-09-30

Haberi Sesli Dinle

Burkon Turizm ve Network Fuarcılık tarafından düzenlenen BUTUR 3. Turizm Fuarı ve 4. Bursa Turizm Zirvesi’nin son gününde Yerel Yönetim Projeleri oturumu yapıldı. Oturumda belediye başkanları ilçelerinin turizm potansiyeli ile ilgili sunum yaptı.  TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu, ‘Dağ’ ilçelerinin Türk kültürünün yaşatıldığı yerler olduğunu belirtirken “ Özellikle Uzak Doğu’dan gelen misafirlerimiz bu tür korunan  yerleri tercih ediyor. Biz de bu kültürü ihraç etmek için çalışmalar yürütüyoruz” dedi.

BİZİM MOTTOMUZ

Harmancık Belediye Başkanı Yılmaz Ataş, "Bizde sanayi yok bu nedenle turizme yöneldik. Bu anlamda bize düşen ne varsa belediye olarak yapmaya hazırız” dedi. Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt ise turizm yatırımlarını 3 veya 4. sırada iken şimdi birinci sıraya aldıklarını vurguladı ve  “Biz mottomuzu ‘Doğanın ve doğal insanların şehri’ olarak belirledik” konuştu.  Karagöz’ün mirasını günümüze taşıyoruz ve Karagöz geleneğini devam ettiriyoruz. Bugün Bursa’nın herhangi bir yerine gitmek trafik nedeniyle sıkıcı bir hal aldı. Yollarımız da yapıldı. Orhaneli’ye 30 dakikada gelebilirsiniz. Doğalgazın gelmesiyle birlikte ilçemiz temiz havaya kavuştu ve daha yaşanabilir bir hale geldi. Her hafta ilçemize trekking yapmak için ziyaretçiler geliyor. Yine 15 adet bungalov ev yaptık. Bunun yanında restoran yaptık. Bizim yaptığımız işlere bir hikaye ve ruh katmamız gerekiyor. Bunun yanında kamp karavan festivalini geleneksel hale getirdik. Kocasu deresinde rafting faaliyetleri başlattık. Rafting bizim için turizm anlamında altın vuruşumuz. Bunu başka şeylerle destekliyoruz. Sadağı Kanyonumuz var. Burayı geliştirmek ve yürüyüş alanlarını daha da iyi hale getirmek için çalışıyoruz. Seyir terası ve yeni restoranlar yapacağız oraya. 29. Karagöz Şenliğimizi yaptık. Bu şenliğe 40 bin kişi geliyor. Bu şenliğimize üzümsü meyveler olan ahududu, kiraz, yaban mersini, ahududu ve çilek festivallerini de ekledik. Beyce pazarımız var. Yüzyıllık bir pazar.  Organik ürünlerimizden gelin tadın. Orhaneli Kadın kooperatifi kurduk. Önümüzdeki dönemde de zipline, paintball gibi aktivitelerimiz olacak. Yine Gönükbelen Gölcük Yaylası Gençlik Kamp Merkezi’ni hayata geçireceğiz” diye konuştu.

EKOTURİZME YÜZÜNÜ DÖNDÜ

Keles Belediye Başkanı Mehmet Keskin de sanayi anlamında dağ ilçelerinin bir şansı olmadığını belirterek, ilçede yaptıkları faaliyetleri anlattı. Keskin, “İlçemizde gelen misafirlerimizi ağırlayacak yerimiz yoktu. Kocayayla ilgili çeşitli çalışmalar ve düzenlemeler yaptık. Büyükşehir Belediyemizin yaptığı bungalov evler var. Şu anda 24 bungalov var. Doluluk oranlarımız da çok iyi. Orada yapmamız gereken birkaç şey daha var. Sosyal aktiviteler katmamız gerekiyor o bölgeye. Biz de rafting çalışmalarına başlayacağız. Yürüyüş alanlarımızla, Gavurini Mağaramızla güzel bir turizm destinasyonu olacak. Yerel lezzetleri üretmek için kooperatif kurduk. Yöresel lezzetlerimizi buraya gelecek misafirlerimize tattırmak istiyoruz. Kamp karavan ve çadır turizminde yine Kocayayla çok popüler. Kocayayla’da da birçok etkinlik yapıyoruz. Çilek, kiraz ve çörekotu öne çıkan ürünlerimiz arasında. İlçemizde ayrıca güzel bir kültürevi de yaptık. Hepinizi ilçemize bekliyoruz” dedi.